Jesteś tutaj: Start / Załatwianie spraw

Załatwianie spraw

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

KOMUNIKAT – Organizacja pracy MOPS

Od dnia 08.06.2020 r. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowskich Górach wznawia bezpośrednią obsługę Klientów.

 

Obsługa Klientów odbywać się będzie w następujących lokalizacjach:

·       ul. Janasa 9     

(wejście od strony kasy, pok. nr 5)

Świadczenia Rodzinne i Wychowawcze

Fundusz Alimentacyjny

Karta Dużej Rodziny

·       ul. Piastowska 8

Pomoc Środowiskowa /Pracownicy Socjalni/

Dodatki Mieszkaniowe

·       ul. Bytomska 15

(wejście od podwórka)

Praca Socjalna i Interwencja

Usługi Opiekuńcze

Przeciwdziałanie Przemocy

 

KASA czynna w każdy wtorek w godz. od 10:00 do 14:00.

Wypłaty w KASIE następują po okazaniu decyzji administracyjnej. 

 

Bezpośrednia obsługa Klienta prowadzona będzie w obowiązującym reżimie sanitarnym, z zachowaniem środków bezpieczeństwa, tj.:

  • Klienci przychodzący do wymienionych punktów obsługi MOPS zobowiązani są do zasłaniania nosa i ust oraz dezynfekcji rąk płynem do dezynfekcji udostępnionym przy stanowisku obsługi; 
  • obowiązuje zasada oczekiwania w kolejce w odstępie minimum 2 metrów; 
  • pracownicy podczas obsługi klientów, w sytuacji braku  bariery ochronnej zobowiązani są posiadać środki ochrony osobistej w postaci maseczek ochronnych lub przyłbic ochronnych, z zachowaniem minimum 1,5m odległości; 
  • przy każdym stanowisku obsługi może znajdować się tylko jedna osoba; 
  • uprasza się, aby  wizyty w MOPS poprzedzone były telefonicznym uzgodnieniem terminu i miejsca, bezpośrednio z właściwą komórką organizacyjną MOPS:

 

Pracownicy socjalni

Praca Socjalna i Interwencja

Świadczenia Rodzinne i Wychowawcze

Fundusz Alimentacyjny

Dodatki Mieszkaniowe

Usługi Opiekuńcze

Przeciwdziałanie Przemocy

Asystenci Rodziny

Karta Dużej Rodziny

32 285 78 39, 380 01 23

32 285 59 70

32 476 85 32

32 476 85 35

32 384 72 56

32 768 97 11

32 285 59 70

32 384 13 74

32 476 85 00

 

 Jednocześnie informujemy, iż obsługa korespondencji w dalszym ciągu jest możliwa za pomocą:

  • urny znajdującej się w budynku przy ul. Janasa 9
  • poczty elektronicznej: org@mopstg.pl
  • Portalu Zaufania Publicznego e-PUAP: /skrytka/mopstg/
  • Portalu emp@tia: https://empatia.mpips.gov.pl
  • poczty tradycyjnej, kierowanej na adres: ul. Janasa 9, 42-612 Tarnowskie Góry

 

 

 

 

KORESPONDENCJA

Korespondencję należy składać w Sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowskich Górach, ul. Janasa 9 od poniedziałku do piątku w godzinach  8.00 - 15.00

lub wysłać za pośrednictwem poczty na adres:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Janasa 9
42-612 Tarnowskie Góry

lub wysłać za pomocą poczty e-mail: org@mopstg.pl

lub za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej w systemie epuap: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/skargi-wnioski-zapytania-do-urzedu/mopstg

Adres skrytki e-puap: /mopstg/skrytka 

O sposobie załatwienia sprawy Ośrodek powiadamia zainteresowanych pisemnie w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego.

 

PRZYZNAWANIE I ODMOWA ŚWIADCZEŃ

Zgłoszenie dotyczące potrzeby udzielenia pomocy społecznej złożyć może w Ośrodku (odpowiednio do miejsca zamieszkania) osoba zainteresowana a także każda inna osoba lub instytucja, która wie o trudnej sytuacji osoby zgłaszanej. Zgłoszenie można złożyć drogą korespondencyjną, telefoniczną lub osobiście do pracownika socjalnego.

Podstawą do przyznania lub odmowy świadczeń pomocy społecznej jest wywiad środowiskowy przeprowadzony przez pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania osoby ubiegającej się o pomoc.

Wszystkie informacje uzyskane podczas wywiadu stanowią tajemnicę i mogą być wykorzystane jedynie dla potrzeb pomocy społecznej.

Osoby korzystające z pomocy społecznej zobowiązane są do współudziału w rozwiązywaniu swojej trudnej sytuacji.

Decyzję o przyznaniu lub odmowie pomocy podejmuje Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Jest ona wydawana w formie pisemnej. Decyzji w formie pisemnej nie wymaga przyznanie pomocy w formie pracy socjalnej lub poradnictwa specjalistycznego oraz niektóre formy pomocy rzeczowej (np. rozdawnictwo używanej odzieży i sprzętu).

 

SKARGI I WNIOSKI

W sprawach skarg i wniosków przyjmuje:

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

w każdy poniedziałek od godz. 9.00 do godz. 11.00

 

 

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Data utworzenia:2017-03-15
Data publikacji:2017-03-15
Osoba sporządzająca dokument:Administrator
Osoba wprowadzająca dokument:Administrator
Liczba odwiedzin:2665