KORESPONDENCJA
Korespondencję należy składać w Sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowskich Górach, ul. Janasa 9 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 15.00
lub wysłać za pośrednictwem poczty na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Janasa 9
42-612 Tarnowskie Góry
lub wysłać za pomocą poczty e-mail: org@mopstg.pl
lub za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej w systemie epuap: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/skargi-wnioski-zapytania-do-urzedu/mopstg
Adres skrytki e-puap: /mopstg/skrytka
O sposobie załatwienia sprawy Ośrodek powiadamia zainteresowanych pisemnie w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego.
PRZYZNAWANIE I ODMOWA ŚWIADCZEŃ
Zgłoszenie dotyczące potrzeby udzielenia pomocy społecznej złożyć może w Ośrodku (odpowiednio do miejsca zamieszkania) osoba zainteresowana a także każda inna osoba lub instytucja, która wie o trudnej sytuacji osoby zgłaszanej. Zgłoszenie można złożyć drogą korespondencyjną, telefoniczną lub osobiście do pracownika socjalnego.
Podstawą do przyznania lub odmowy świadczeń pomocy społecznej jest wywiad środowiskowy przeprowadzony przez pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania osoby ubiegającej się o pomoc.
Wszystkie informacje uzyskane podczas wywiadu stanowią tajemnicę i mogą być wykorzystane jedynie dla potrzeb pomocy społecznej.
Osoby korzystające z pomocy społecznej zobowiązane są do współudziału w rozwiązywaniu swojej trudnej sytuacji.
Decyzję o przyznaniu lub odmowie pomocy podejmuje Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Jest ona wydawana w formie pisemnej. Decyzji w formie pisemnej nie wymaga przyznanie pomocy w formie pracy socjalnej lub poradnictwa specjalistycznego oraz niektóre formy pomocy rzeczowej (np. rozdawnictwo używanej odzieży i sprzętu).
KASA czynna w każdy wtorek w godz. od 10:00 do 14:00.
Wypłaty w KASIE następują po okazaniu decyzji administracyjnej.
SKARGI I WNIOSKI
W sprawach skarg i wniosków przyjmuje:
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w każdy poniedziałek od godz. 9.00 do godz. 11.00
Bezpośrednia obsługa Klienta prowadzona jest w obowiązującym reżimie sanitarnym, z zachowaniem środków bezpieczeństwa, tj.:
- Klienci przychodzący do wymienionych punktów obsługi MOPS zobowiązani są do zasłaniania nosa i ust oraz dezynfekcji rąk płynem do dezynfekcji udostępnionym przy stanowisku obsługi;
- obowiązuje zasada oczekiwania w kolejce w odstępie minimum 2 metrów;
- pracownicy podczas obsługi klientów, w sytuacji braku bariery ochronnej zobowiązani są posiadać środki ochrony osobistej w postaci maseczek ochronnych lub przyłbic ochronnych, z zachowaniem minimum 1,5m odległości;
- przy każdym stanowisku obsługi może znajdować się tylko jedna osoba;
- uprasza się, aby wizyty w MOPS poprzedzone były telefonicznym uzgodnieniem terminu i miejsca, bezpośrednio z właściwą komórką organizacyjną MOPS.
Jednocześnie informujemy, iż obsługa korespondencji w dalszym ciągu jest możliwa za pomocą:
- urny znajdującej się w budynku przy ul. Janasa 9
- poczty elektronicznej: org@mopstg.pl
- Portalu Zaufania Publicznego e-PUAP: /mopstg/skrytka
- Portalu emp@tia: https://empatia.mpips.gov.pl
- poczty tradycyjnej, kierowanej na adres: ul. Janasa 9, 42-612 Tarnowskie Góry